Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Specifickou formu představuje didakticky zacílená činnost, ve které pedagog naplňuje konkrétní vzdělávací cíle formou záměrného i spontánního učení. Toto učení zakládáme na aktivní účasti dítěte,založené na smyslovém vnímání, prožitkovém a kooperativním učení. Preferujeme metody a formy, které respektují specifika předškolního vzdělávání. Součástí vzdělávání jsou akce školní i mimoškolní, které cíleně doplňují, obohacují a zpestřují vzdělávací proces s dětmi. Značný přísun pro rozvoj osobnosti dítěte má spolupráce s nejrůznějšími institucemi a organizacemi.Vzdělávání dětí v mateřské škole realizujeme prostřednictvím TVP PV, který je zpracován v návaznosti na ŠVP PV.
Březen - za kamna vlezem, duben - ještě tam budem, máj - polezem na kraj.
Co červ v máji nesní, to sud na podzim polkne.